Octavia ściąga w lewo , prośba o pomoc !!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dany1135
    Classic
    • 2009
    • 13

    Octavia ściąga w lewo , prośba o pomoc !!!!

    Zamieszczone przez rafiki
    kabanos, bardzo ładne szlaczki :P BTW, tylko 6? to w miarę na bieżąco jesteś
    Wczoraj przebrnąłem przez kilka do 122. Więc dzisiaj tylko 6 do opanowania :P
  • maximbz
    Classic
    • 2007
    • 4

    #2
    Octavia ściąga w lewo , prośba o pomoc !!!!

    Witam, jestem "szczęśliwym" nabywcom octavi 1999r 2.0 kombiSLX od miesiąca (z własnego wyboru)
    no i nęka mnie taka sprawa że octavia ściąga w lewo,
    dopiero co robiłem badanie techniczne na którym oglądałem zawieszenie przód i tył i generalnie wszystko wygląda OK, czyli sztywne, bez luzów, itd

    pojechałem do mechanika zbadać przyczyne na geomerti i wyszło tak: zdjecia w zalacznikach

    wszelkie podpowiedzi i sugestie bardzo przydatne bo nie wiem co z tym zrobić
    nie wnikam już skąd ten problem się wziął bo to chyba nie ma sensu.
    pozdrawiam i czekam na info
    Załączone pliki

    Komentarz

    • leszekmw
      RS
      • 2005
      • 5356

      #3
      zamień koła z prawej na lewą . od tego zacznij.
      O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
      GVI 1.4TSI
      LANCIA YPSILON 1.2 MPI
      tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

      Komentarz

      • kecaj
        RS
        • 2009
        • 1511
        • Superb II (3T4)

        #4
        maximbz, generalnie masz całą geometrie do ustawienia, ale najgorzej wygląda tył prawy. Nie ma zbieżności i kąt pochylenia jest zbyt duży górą do środka.
        W tym momencie lewe koło ma prawidłowe opory toczenia a prawe mniejsze i dlatego ściąga auto w lewą stronę.
        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

        Komentarz

        • leszekmw
          RS
          • 2005
          • 5356

          #5
          kecaj, no ja na wydrukach się nie znam ale co to za fachowiec że jak mu takie hec wyszły wypuścił auto z warsztatu..
          chyba ze kolega maximbz jest z tych co wszystko sami.. :wink:
          O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
          GVI 1.4TSI
          LANCIA YPSILON 1.2 MPI
          tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

          Komentarz

          • alxxx
            RS
            • 2010
            • 1823
            • Octavia I (1U2)
            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

            #6
            Przecież prawy tył na monitorze mu świecił jak byk na czerwono, leszekmw, co do czytania tego to tylko trzeba patrzeć dobrze na zakresy Ja jeżdżę na geometrie to zakładu gdzie pierwsze goście sprawdzają całą zawiechę i układ kierowniczy pod kątem luzów - mówią czy jest ok lub do czego mają zastrzeżenia i dopiero robią. Co prawda cały proces trwa ok 40min lub nawet więcej ale jest zrobione tak jak ma być zawsze.maximbz, nie uderzyłeś w coś tylną osią? Jak będziesz miał krzywy tył to będzie ciężko ustawić przód tak samo.
            VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
            Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

            Komentarz

            • kecaj
              RS
              • 2009
              • 1511
              • Superb II (3T4)

              #7
              Zamieszczone przez alxxx
              maximbz, nie uderzyłeś w coś tylną osią? Jak będziesz miał krzywy tył to będzie ciężko ustawić przód tak samo.
              Też myślałem o tym, że autko zaliczyło jakaś zimową "japę"

              leszekmw "Klient nasz Pan"- przyjechał sprawdzić geometrię....[/u]
              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

              Komentarz

              • maximbz
                Classic
                • 2007
                • 4

                #8
                No właśnie tez tak narazie myślę że może gdzieś octavia bokiem uderzyła ale to nie za mojej kadencji
                odnosnie tego warszatu to też mi sie zdaje że się mało znali, jedyne co stwierdzili to że przód jest dobrze i że ta tylna belka jest krzywa, ale na tylnej belce nie ma możliwości regulacji ...
                to też stwierdziłem że lepiej niech nie ruszają tej zbieżności, więc zrobili tylko te pomiary i nic więcej
                generalnie sam z tym nic nie będe robił ale muszę wymyslić ajkiś plan działania żeby niewkopać się w niepotrzebne wydatki

                jeśli ktoś ma jeszcze pomysły i uwagi lub propozycje to chetnie wysłucham,
                pozdrawiam :?

                Komentarz

                • alxxx
                  RS
                  • 2010
                  • 1823
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                  #9
                  maximbz, jak belka tylna jest krzywa to musisz ja naprawic lub wymienic bo bez tego bedzie ciezko auto "wyprostowac"
                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                  Komentarz

                  • Rysiek 150
                    Drive
                    • 2007
                    • 67

                    #10
                    obejrzyj tuleje w belce z tyłu czy nie jest zmęczona lub naderwana. może być również że poprzedni właściciel oberwał jedną z tulei i nie wymienił dwóch tylko tą oberwaną .

                    Komentarz

                    • maximbz
                      Classic
                      • 2007
                      • 4

                      #11
                      hymmm, ogladałem tylną tuleje prawa i lewą i nie widać żeby było coś oberwane, ale postaram się to sprawdzić na stacji na szarpakach,
                      odnosnie belki to tez nie widać jakoś czy cos pęknięte skrzywione, ale podejrzewam że to mogą być milimetrowe odchylenia,
                      czyli jak coś to wymiana tylnej belki ?

                      Komentarz

                      Pracuję...